Kultivatorn

I en liten kommun som Karlsborg är det kommunala bostadsbolaget en både viktig och synlig aktör. Flaggor, skyltar, fastigheter, bilar och personal ses dagligen av så gott som alla Karlsborgare. Så om företagets mål är “Ett mer levande Karlsborg” och en del av uppdraget är att ta fram en visuell identitet – då tar vi naturligtvis fram ett designprogram som bidrar till målet.

Men först behövde målet sättas. Någon varumärkesplattform fanns inte, så vi började där. Under arbetet med varumärkesplattformen var alla firmans medarbetare med på workshop och presentationer. Stora förändringar kräver stadig förankring.

Arbetet med att profilera om bolaget pågår för fullt. De av oss som utgår från Karlsborg kan bekräfta att varje skylt, varje flagga, varje liten färgklick gör byn en smula mer levande.

Varumärkeskoncept

Kund: Karlsborgsbostäder

→  Strategi

→  Varumärkesplattform

→  Varumärkeskoncept

→  Visuell identitet

→  Grafisk manual

→  Och så vidare

Fromhildingwithlovelogo_400

Spana in fler av våra case

//FHWL drivs av David Riting & Love Bing, båda med många år i reklambranschen bakom sig. I nätverket ingår specialister av alla möjliga slag, från producenter av digital magi till näverhantverkare.